Summa sidvisningar

måndag 20 maj 2013

Jag ÄLSKAR mina gamla stolar.....

Det ska bli studentfest hemma den 5/6 :) 
så jag började räkna stolar, inte riktigt klokt men jag har 24 gamla fina sittvänliga stolar hemma :) och två gamla bänkar....Här kommer foton på några av dem.....

Lägg till bildtext
Den här pinnstolen har jag säkert haft i 20 år....
Munkstol, hemma hos oss är det bara en person som får sitta på den här och det är Tomten, när sönerna var små bars den ner till granen med andakt, för det är Tomtensstol, alla andra dagar står den i mitt sovrum..Den kommer från min mormor och morfar.

jag kan inte låta bli att köpa dem, på auktioner och Loppisar...
Den här hittade jag på en loppis, färgen är något mattad på fotot för den är riktigt knallgul på riktig, står bredvid ytterdörren.

 antika tre stolar från NK, dom är svart/bruna i färgen och det får dom vara 



Det här är förmodligen den äldsta stolen jag har, väl använd, se slaget slitage :)
ha en toppendag!
Kram
Birgitta Werner


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar