Summa sidvisningar

söndag 17 juni 2012

Altanen

Alla mina ytor, altan, garaget, vardagsrummet mm, har under några år varit lagerutrymme,
så nu tar jag tillbaka mitt hem.. 

Här är det bara "lite" rammel kvar :) 
Hela altanen är 34 m2 och det är ca 2/3 som jag ska glasa in. 


Fick tag på ett parti gamla vackra fönster till ett rimligt pris. Längst till vänster ska det bli en vädringslucka.


Tur att man är amatör för ett proffs hade inte kunnat jobba i den här röran :)

FÖRE - Här är helvetes hålet!! ska ha ett fönster öppningsbart och köpte då gång järn Högerhängt!! vilket då var fel vilket jag upptäckte när jag satt fast det i fönstret! för man ska se det utifrån så det ska vara VÄNSTER!! skruven drog jag sönder så jag måste hitta tången för att fixa den :)

EFTER - Fick till gångjärnen nu då!! så fönstret till höger går att öppna, vilket strul!!! men det blev bra :)


19 fönster som alla är färdig målade på insidan och ska tvätta på ut och insidan....nästa år får RUT göra det!

Allt på altanen är snett och skevt, satte en hylla ovanför fönstren, som var rak enligt vattenpasset, men jag fick göra om den för det såg inte klokt ut :) men nu "ser" den rak ut..


OBS!
Från och med Torsdagen den 21/6
STARTAR jag igen mitt jobb som Coach / Medium
ALLA DAGAR KL 15-21
0939-114 77 88
mer info om mitt jobb hittar du på 

http://www.birgittawerner.se/

Kökssoffan fick ett sommartyg , i vinter när den flyttar in till braskaminen får den tbx  svart vit rutiga.
Kvar att göra- husväggen ska målas färdigt, vitt, fönsterbleck, kit och måla utvändigt och massor med blommor kommer det :)
Ha en härlig dag!
Kram
Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar