Summa sidvisningar

lördag 6 december 2014

SLUTA med den psykiska misshandeln av flyktingar i Sverige!



Sluta med den psykiska misshandeln av flyktingar i Sverige
Sveriges vilja att "rädda" flyktingar skapar psykisk misshandel, sjukdom, rasism och kriminalitet

Jag vet hur det känns bara av att vänta på svar på mammografin jag är ingen flykting som sitter med mina barn och väntar i MÅNGA år på ett besked,. Dom flyktingar som lämnat sitt hemland som är i krig, politisk förtyck mm, (som dom förmodligen älskar sitt land lika högt som vi älskar Sverige)blir sittande i torftiga boenden, beroende av bidrag, utsatt för rasism, tvingad till sysslolöshet för INGEN FLYKTING FÅR JOBBA  fören dom fått  arbets tillstånd och uppehålstillstånd. 

 Att vara sysslolös med många tramuan från sitt hemland, skuld över dem som dog, som du inte kan kontakta, oro för dem du inte vet hur dom har det eller om dom överhuvudtaget lever, skapar psykisk sjukdom, krigs chocker förvärras iom med det. 

Tänk dig Att vara utan rätt att försörja dig,
Tänk dig Att vara utan rätt att planera din framtid för dig själv och dina barn! 
Tänk dig Att vara utan rätten att resa och bo var du vill!
Tänk dig Att vara utan rätt att hantera och påverka din egna ekonomi! 
DET är vad Sverige skapar med sin 240 MILJARDERS invandrar projekt!!

Jag behöver bara vänta 14 dagar på ett mammografi svar??  
I Sverige utsätts redan skadade, traumatiserade människor för psykisk misshandel för att dom får vänta i många ÅR på ett besked.
Barnen som kom med? försvenskas i skolan och sammhället för att sen utvisas i något som ser ut som ett lotteri. Barnen som får dag ut och dag in leva med föräldrars rädsla och ångest.

STOPPA den psykiska misshandeln nu!! Jag kanske är naiv men det kan inte fortsätta så här längre. Jag har några förslag, jobba vidre enligt FN rekommendationer, och flyktingar ska söka uppehålls tillstånd och arbetstillstånd från sitt hemland, för flyktingar i krig skapa snabbt och satsa pengar på att bygga upp byar i land nära deras hemland där dom håller i egen ekonomi, bygger sina hus, har egna odligar affärer mm. 
Jobba stenhårt med Diplomati! Så att flyktingarna sen kan ta med sig sitt hus och flytta tillbaka till sitt hemland igen!

Den här psykiska misshandeln kostar Över tvåundra miljarder ( 200 000 000 000) kronor i Sverige där mycket av pengarna försvinner till OMKOSTNADER, som boende, utredningar mm kan användas på ett bättre sätt direkt till flyktingen på plats nära hemlandet och diplomati och det blir en långsiktig hjälp 

FNs stagdgar har jag på en PDF-fil Jag fixade inte tekniken att länka PDF filen hit till bloggen men vill du läsa den så maila mig på bitta1961@maila så skickar jag den
eller om du vet hur tusan man gör tar jag tacksamt emot hjälp <3

Dela gärna! för människans och barnens rätt till trygghet
Birgitta Werner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar