Summa sidvisningar

torsdag 12 februari 2015

Mitt jobb som Medium





Kanalisering

Tidigare liv, ursprung till sorg /ångest. pengar,  framtiden, kontakt med någon saknad som är på andra sidan, borttappat/ försvunnet, homeopatisk konsultation, läs mer nedan, kärlek, hus rening, drömtydning mm.




Homeopatisk konsultation 

Ett fantastiskt hjälpmedel mot, PMS, sorg, ångest, sömnbesvär, kärlekssorg, fobier, kolik, depression, chocker, när en händelse eller sorg sitter fast, mm mm 


Coaching / Livscoaching
När din utveckling har stagnerat så det hindrar din framgång i tex ekonomi, 
arbete, företagande, kärlek, familjen mm



Borttappat/försvunnet
Människor, djur och saker.
AndekontaktJag har också blivit tillfrågad i brottsammanhang och en författare vill ha kontakt med en kvinna han skrev om. Det är skönt i sorgen att få en hälsning från dem vi har på andra sidan.


Vad är kanalisering

Den person som kanaliserar är en kanal till dem på andra sidan (bortgångna anhöriga och bekanta). Med träning lär man sig att tolka budskapen. Detta är det ursprungsspråk vi hade en gång för länge sedan, innan vi lärde oss att prata med ord. Alla har den förmågan, det handlar om att använda den.

Kanalisering är ett fantastiskt redskap och väldigt kärleksfullt. Det ”vanligaste” sättet att kanalisera är att känna fysiskt.

När jag upptäckte att jag fick fysiska besvär, lärde mig snabbt att tolka dem. Jag är också övertygad om att detta är ursprungsspråket vi hade innan vi kunde prata med ord. Man kliver till exempel in i ett rum och kan direkt känna att det är gräl i luften eller om jag går bredvid en person som haltar, så börjar jag halta själv.

Massor av människor kanaliserar dagligen.

Många som har depressioner kanaliserar andra, men vet inte om det. Det är till stor nytta att träna kanalisering på sig själv. Bråkiga barn kanaliserar. De tar in för mycket från sin omgivning och saknar gränser för energier (finns bra homeopatmedel för det).

En erfarenhet som jag har, är att barn som vuxit upp i en hemmiljö, där det finns problem som alkoholmissbruk eller psykisk sjukdom, ständigt är på vakt för att ”överleva” , många av dem får eget missbruk för att då kan dom känna sig "normal"

Yrkesskickliga personer litar på sin magkänsla, dom kanaliserar. Det finns personer, till exempel författare, konstnärer, musiker med flera, som använder kanalisering i sin uttrycksform. Man är i ett flöde - det är en kanal.

En bilmekaniker, känd för sin skicklighet förklarade att när han fick en problembil, frågade han tyst sig själv "hur tänkte han som konstruerade bilens motor" och sedan bara visste han hur han skulle lösa problemet.
Det är kanalisering.

Jag läste en gång i en tidning på flyget, om framgångsrika affärsmän. En av frågorna till dem var: hur gör du när du får ett svårt uppdrag? Svaret blev: jag ställer frågan inom mig själv, släpper taget om den och efter ett tag vet jag precis vad jag skall göra. Det är kanalisering.

Kanalisering är ett fantastiskt redskap för att göra det lite enklare i livet och också att utveckla sig själv och att hjälpa andra människor.

Här är några exempel på hur och vad jag kanaliserar, det finns inga begränsningar om syftet är gott.

En väninna skulle köpa en begagnad bil. Jag kände att det var något problem med höger framhjul och att oljan smakade gammalt. För övrigt var bilen bra. Hon åkte till verkstaden för att få bilen testad. De hittade inget fel på höger framhjul men oljebyte blev det. Vid besöket hos bilprovningen fick bilen anmärkning på höger framhjulslager, vilket var nödvändigt att åtgärda. Det blev många bra mil med den bilen.

En man ringde och sade att det regnade in i hans badrum på övervåningen. Det jag kände var att det kom in vatten intill en skorsten.
Han nekade till att han överhuvudtaget hade en skorsten på taket. Efter ett tag ringde mannen åter upp, skrattande. Efter en tur upp på taket visade det sig att han hade en typ av skorsten, ett ventilationsrör, där var det mycket fukt som han hade åtgärdat.

En kvinna ringde angående sin son som hade Downs syndrom. Hon ringde för att han bajsade och kissade ner sig. Hon var orolig. Jag fick in att sonen hade väldigt ont i öronen, vilket inte stämde enligt mamman, därför att han hade rör inopererade i öronen. Jag fick också in att sonen hade kraftig tandvärk i en tand i överkäken. Det blev ett besök på hälsocentralen, en remiss till sjukhuset och nedsövning. Hålet i tanden var väldigt stort och ena röret i örat hade lossnat. Sen hade mamman en glad son igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar